کتابخانه دیجیتال یابش

یابش2020-12-01بازدید 593
Posted on

کتابخانه دیجیتال یابش

۱۷ میلیون کتاب، ۸۶ میلیون مقاله انگلیسی و فارسی، ۱۲۵ میلیون پتنت، ۴ میلیون پایان نامه، ۲۵۰ هزار استاندارد دارایی های مبتنی بر فراداده ی این کتابخانه است.

کتابخانه دیجیتال یابش تأمین کننده ی منابع اطلاعاتی برای پژوهشگران،کارآفرینان، اعضای هیئت علمی، متخصصان و دانشجویان است.

دانشگاه ها، کتابخانه ها و شرکت های خصوصی و دانش بینان، استارت آپ ها، با استفاده از این کتابخانه می توانند حل مسایل جامعه کمک کنند و محصولات فناورانه و تخصصی ارائه دهند.

 
این فروشگاه آنلاین شبیه یک کتابخانه ی واقعی دیجیتال طراحی شده است. بیش از صد میلیون رکورد اطلاعاتی وجود دارد. ما متن کامل را رایگان و یا با هزینه های مناسب در اختیار کاربران قرار می دهیم.
فرمت های اطلاعاتی موجود در کتابخانه شامل:
کتاب های دیجیتال لاتین : بیش از ۱٫۵ میلیون عنوان رایگان و در مجموع شامل ۱۷ میلیون فراداده از کتاب ها (داده ها از ورلدکت تأمین می شوند و با لیبجن Library Genesisارتباط یافته و در صورت موجود بودن در دیتابیس آنها متن کامل بصورت رایگان تحویل کاربر می شود)(این بانک اطلاعاتی در لحظه بروز می شود و شامل آخرین کتاب های منتشر شده در دنیاست)

مقالات الکترونیکی لاتین: اطلاعات این مقالات شامل بیش از ۸۰ میلیون رکورد اطلاعاتی است که از کراس رف اخذ شده است و در یک همگرایی با لیبجن Library Genesis بیش از ۷۰ میلیون رکورد رایگان تحویل کاربر می شود. (این بانک اطلاعاتی در لحظه بروز می شود و شامل آخرین مقالات منتشر شده در دنیاست)

استانداردهای فنی و مهندسی: هم اکنون از سازمان ها و انجمن های معتبر دنیا بیش از ۲۵۰ هزار عنوان استاندارد تمام متن در دیتابیس وجود دارد و ما به کاربرانمان کمک می کنیم استانداردهای که ممکن است ناموجود باشند را بعد از ثبت درخواست برایشان بیابیم.

پایان نامه های لاتین: واسطه ی دسترسی کاربران کتابخانه دیجیتال به این منابع داده های مستقیم یابش از بانک اطلاعاتی پروکوئست، پس با مجموعه ی بهترین منابع منتشر شده در قالب پایان نامه از معتبرترین دانشگاه های جهان در ارتباط خواهید بود.

پتنت ها (برگه های ثبت اختراع) : این نوع از اطلاعات برای شرکت های فنی و مهندسی، واحدهای تحقیق و توسعه (آر اند دی)، پژوهشگران حوزه ی فناوری ها،دانشجویان مهندسی و علوم بسیار  مهم هستند. زیرا ۸۰ درصد داده های موجود در پتنت ها در هیچ کدام از دیگر فرمت های اطلاعاتی یافت نمی شوند. در کتابخانه دیجیتال یابش شما در بین بیش از ۱۲۵ میلیون رکورد پتنت جستجو خواهید کرد.

مقالات و پایان نامه های عربی: برای پژوهشگران و دانشجویان و اعضای هیئت علمی علوم انسانی، اسلامی و زبان های خارجی مورد استفاده است که ما در اینجا بیش از ۴۰۰ هزار رکورد تمام متن فراهم کرده ایم.

منابع فارسی: اگر با سای اکسپلور آشنا باشید هم اینک این پایگاه دارای ۲٫۳ میلیون رکورد اطلاعاتی منابع منتشر شده توسط پژوهشگران ایران است که از آنها بیش از ۶۰۰ هزار عنوان متن کامل در اختیار کاربران کتابخانه قرار می گیرد.

علاوه بر این منابع، دسترسی رایگان و آزاد به اسکوپوس، وب آو ساینس، آپتودیت، ساینس دایرکت، وایلی، … برای کاربران کتابخانه فراهم است.
دیگر محصولات شامل اکانت پایگاه های اطلاعاتی مرجع، پایگاه ها و اپلیکیشن های آموزشی و پژوهشی پزشکی، برای فروش موجود است.
برای ما آموزش های مهارت های حرفه ای سواد اطلاعاتی،که باعث افزایش بهبود عملکرد کاربران کتابخانه می شود، بسیار با اهمیت است. و این امر با بخش های جعبه ابزار پژوهشگران (بویژه معرفی پایگاه های اطلاعاتی) و  بخش مدرسه ی سواد اطلاعاتی (کلاس آپ) محقق می شود.


“با معرفی این کتابخانه به اکوسیستم پژوهشی ایران همراه ما باشید.”

این پست چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵٫ تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

اشتراک گذاری این مطلب:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *